MENU

Forum

Help www.klassiekerweb.nl met groeien, word lid van ons forum. Voor jou een kleine moeite en ons helpt het om het forum en deze website verder te kunnen uitbreiden en onderhouden. Overigens zullen wij je nooit om meer gegevens vragen anders dan wat nodig is voor de registratie op ons forum. Ook verkopen wij geen gegevens door aan derden.

Onze dank is groot!

Mijn prachtige Merc...
 
Notifications
Clear all

Mijn prachtige Mercedes-Benz SL-Klasse 450sl V8 mét hardtop en softtop staat te koop!

1 Posts
1 Users
0 Likes
590 Views
Voornink
(@voornink)
New Member
Joined: 2 years ago
Posts: 1
Topic starter  

Klassieke én originele Mercedes-Benz 450SL V8 (low output) uit 1979 te koop!

Een designstuk zie je natuurlijk gelijk, of het nu een tas van Chanel is, pumps van Louboutin OF een klassieke Mercedes-Benz SL. Met pijn in mijn hart staat mijn roomwitte Mercedes-Benz 450 SL te koop. Een klassieker uit een prachtig bouwjaar: 1979, automaat, met slechts 77500 originele km's. Vanbinnen is hij even zo mooi met donkerblauw sky lederen bekleding, net als het stoffen cabriodak. Alles is origineel. Vanbuiten is hij alleen een keer gespoten geweest.

Deze 450SL heeft een speciaal verhaal. Het is een Europees model maar is in 2015 geïmporteerd uit Japan. In 2015 is hij door de H.A.I voor een Belgische Nederlander en verzamelaar van klassiekers naar Nederland gehaald. Toen had de auto slechts 70.000 km gelopen. De verzamelaar ruilde de SL na 2000 km te hebben gereden vervolgens in 2019 weer in bij de H.A.I. En toen kwam ik de hoek om kijken. Ik was terstond verliefd.

Maar helaas rij ik er veel te weinig mee. En dat terwijl hij rijdt als een zonnetje! Zelden een klassieker gereden die zo comfortabel en makkelijk rijdt. Voor die tijd was het natuurlijk ook een peperdure auto met luxe-opties waar je toen alleen van kon dromen: stuurbekrachtiging, soort van cruise control, elektrische ramen én automaat(!) - inclusief een sportstand.

Deze Mercedes-Benz 450SL is overcompleet met ook nog een hardtop. Zo vind ik hem persoonlijk het leukst, het stoerst. Maar met stoffen dakje is het weer de ideale trouwauto. Geen idee of deze SL dat ooit heeft meegemaakt, een trouwerij. Maar misschien ben jij de eerste.

Zijn er nog zaken die je moet weten voordat je hem aanschaft: op een kapotte cassette radio na - en een kapot knopje voor de voetrem naast het stuur, is hij helemaal in orde. Hij beschikt over een gloednieuwe APK (juni 2021) en de dynamo is voor die tijd vervangen, alsmede de accu.

Deze schoonheid gaat niet zomaar de deur uit, alleen naar een liefhebber die weet welke kwaliteit hij / zij koopt. Prijs: 29750 euro. Mooie investering zou ik zo zeggen, en hij verdient het om in gereden te worden!

1634889784-Mercedes-Benz-450SL_7.jpg

   
Quote